fredag 3 december 2010

Min dag i bilder

Några smarta vänner här nere gick omkring med sina kameror och fotade allt som hände en dag så att folk hemma kan få lite känsla för hur det vardagliga är här nere. Tyckte det va en ganska bra idé, så den snodden jag! Nedan följer resultatet.

07.20 God morgon Singapore! 
Mot duschen!
En våning delar toa och duschar. Toaletter till vänster och duschar till höger.

Lite simhallsfeeling men det är för det mesta rent och fräscht så helt ok!

7.45 Frukosten tillagas i "köket" (= mikro + två plattor och kranar för kokande och kallt vatten)
Dagens första mål intages samtidigt som man försöker hålla sig lite uppdaterad med ekot och sportnyheter!

08.10 God morgon Markus! Standard mötesplatsen, vi spenderar ju X antal timmar ihop eftersom vi läser
typ allt här nere ihop.

ca 5 min gång upp till min skola

Några flitiga själar är redan här

Vi ska till den södra delen på skolan. (bokstavligen ner också, mycket trappor här!)
Till vänster syns sol-/regnskydd. Tyckte det va ganska fjantigt, men så kom första skyfallet! Dessutom är det väldigt skönt att kunna ta gå i skuggan mitt på dagen när det kan va ruggigt varmt i solen.

School of Electrical & Electronical, det är där vi börjar denna dag!

3 h Modelling and control (reglerteknik) lab står på schemat

8.30 Labben va den första och sista och det gick mycket över förväntan!
Funkar typ likadant som hemma förutom att folk inte hetsar lika mycket.
Folk verkar inte så fixerade vid att bli klara först, kanske fokuserar de mer på att förstå, märkligt..

11.40 Lunch på standardstället - Food Connection

finns mycket att välja på : japanskt, koreanskt, vegetariskt, indonestiskt, kinesiskt, indiskt
och något de verkar kategorisera som västerländskt, men jag vet inte riktigt, brukar hålla mig därifrån.
Men annars är det mesta jag provat gott!

Sjukt strukturerat med tejp på golvet som visar hur man ska köa, kan tyckas va lite overkill
men tro mig - det behövs verkligen! Mycket folk här.

13.30 Lektion i reglerteknik, inte många närvarande här inte, men vi är duktiga vi!

kombinerad stol och bord är det som gäller. Typ likadant ser det ut på föreläsningarna, inte så fasligt sköna, vilket gör det väldigt svårt att ta sig den där välbehövliga lita luren ibland...

Mkt trappor va det!

Blev ganska förvånad första gången jag kollade in toaletterna här, hål i marken!
som tur är finns det alltid vanliga också :)

14.30 Det sista på schemat: Test i java-programmering. 
Gick helt ok faktiskt, eller ja, lika bra/dåligt som sist i alla fall och de verkade ju tycka det va ok
så vi hoppas på samma rättare denna gång!

Arbetsplatsen! Notera gärna den nätta boken till vänster, med titeln 
introduktion till java programmering....

High tech skrivare, nja sådär va :p

17.30 hemgång med fin utsitk :)

Tar vägen förbi canteen 2 för middag.
Här går man i räta vinklar och folk genar inte över gräset och de inte är absolut tvungna

18.00 middag: chicken and rice (kyckling och ris) Gott!

hemåt förbi fina Art School :)

Min hall, nr 8. Jag bor längst till vänster, näst längst upp.

Julstumpan på plats och inväntar fint innehåll om sisådär tre veckor

My place!

18.30 Hemma väntar lite mer plugg, det är ju ändå tenta-p snart..


Dagen avslutas med en sväng på hallens gym. Inte så stort men räcker för mig!
Väldigt skönt att det nästan jämt är så här också, tomt! :)


Detta va en dag på NTU, väldigt mycket vardag blev det nu, men så är det ju!
Finns en det fler kort också så om du inte fått nog kolla i fotoalbumet! :)
Nu ska jag packa färdigt väskan för i natt bllir det återigen nattbuss till Kuala Lumpor, denna gång med 7 andra shoppingsugna töser! Hela lördagen ska spenderas i affären och sedan bär det av hemåt igen på söndag! Puss och kram :)


4 kommentarer:

  1. Tjena tjejen,
    Kul grepp med bilddagbok!! Känner inte igen mig men ni hålls väl i socitetskvarteren :) Hursom, förstår att du har det bra så det kan du gott fortsätta med.. Är inte avundsjuk. Mammsen har säkert berättat att vi har köldrekord här, -24 den 1:e Dec. Farfar har investerat i en snöslunga - lätt årets bästa investering, hands down!

    Ha det gott/ Fam Härmä/Wiman

    SvaraRadera
  2. Visst fanken, har du varit på Newtons food court/market ännu? Klart schysst kök för en spottstyver.

    Kusin Vitamin

    SvaraRadera
  3. Visst har jag det bra :)
    Tog en sväng till poolen imorse och drog ett par längder i solen innan det va dags att ta tag i plugget igen. mycket fint!
    Hade helt glömt bort det där placet men det är bra att du påminner1 Tänkte ta med snubben dit när vi har ett par dagar att fördriva här! :)
    Hälsa alla så mycket!
    Och shit, GOD JUL! Det får man ju faktiskt säga nu! Även om det inte känns så mycket jul här
    Kram på er!

    SvaraRadera