tisdag 14 december 2010

Det börjar dra ihop sig

Nu är det inte lång tid kvar till skolan här är klar!  Tills det fina jullovet börjar! Och tills det blir hemfärd till svedala igen! Och allt detta känns så himla bra! Senaste tiden har bara rusat förbi och nu är vi mitt i tenta-p. Hade min första tenta idag och det gick väl helt ok tror jag. Är ju ganska stressigt med 2 h att skriva på istället för 4 eller 5 h hemma, men skönt också för det tar ju slut fortare :p
När jag på tisdag går ut från sista tentan kommer det lätt va den skönaste ”Yes, jag är klar med mina tentor”-känslan sen jag började plugga. Detta jullovet ska bli så jäkla nice! Först ett par dagar soft här med julfirande, lite shopping och poolhäng, blir ju sista tiden med folk här så det ska bli fint att ha lite kvalitetstid J Sedan tar jag bussen Kuala Lumpur för att möta Rickard den 26:e och så blir det strandliv och softande i veckorna 3! Lovely!
Men vilken jäkla termin det har varit! Så mycket människor, upplevelser, svårigheter, resor och minnen, oj oj oj! Och som jag väntade mig när jag bestämde mig för att åka hem så känner jag mig nu ganska färdig här. Klar liksom… Jag hade väl kunnat stanna, hade absolut inte dött av det, men det kommer helt enkelt ge mig mer att va hemma i vår än att va här. Sol och värme i all ära men det finnas annat som smäller högre i längden! :)

Jag kommer sakna:
Värmen
Att aldrig behöva laga matlådor
Resemöjligheter
Färsk frukt överallt
Ladies night!
Fint folk här! 

Jag kommer inte sakna:
Singlishen! (en sak att inte förstå vad föreläsaren menar, men en annan att bokstavligen inte förstå vad han säger)
Tidsskillnad
Dela toa och dusch
Att inte kunna laga mat
Alkoholpriserna
Singlishen (den får vara med 2 ggr för den är så förbenat irriterande)
Att sakna! (Rickard såklart, och ”hemma”-känslan!, och Sverige i allmänhet, jäklar va jag insett att jag gillar sverige!)
Onödiga regler

Natti, natti nu! Ska va duktig och ta en sväng till poolen imorn bitti innan sista plugg-rycket börjar. Nu är det bara att kräma ur den sista energin som finns kvar, sista veckan. Tentorna ligger fredag, lördag, måndag och tisdag. SEN är det äntligen jullov!! 

4 kommentarer:

  1. Här kommer ett lycka till och hejja hejja från Hong Kong! Håller med dig helt, och specielt om vad man plötsligt gillar sverige extra mycket :p hoppas alla tentor går bra och att du får ett underbart jullov! :D ge Maja en superduperkram från mig innan du lämnar Singapore också!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Åh, Sofia! Shit va nice att få en liten hälsning från dig! Du rör dig väl hemåt snart också om jag inte minns fel. Jul hemma låter ju ganska fint det med!
    Ha det så himla bra! kram på dig :)

    SvaraRadera
  3. jag kommer inte sakna att sakna dig :)

    SvaraRadera
  4. Nu tycker jag tiden ska springa fram faktiskt. Sverige har saknat sin favoritemma alldeles för länge!

    SvaraRadera