lördag 25 december 2010

Julfirande och Hej då Singapore!

Just nu håller jag på och packar det sista och städar ut mitt rum här på campus. Känns inte speciellt sorgligt faktiskt utan helt ok! Imorn bär det av på julsemester! Ska möta Rickard i Kuala Lumpur imorn, om alla flyg nu går som de ska (håller tummarna så knogarna vitnar). Vi ska sedan hänga ett par dagar där och sen dra på riktig solsemester, först på ön Langkawi i norra Malaysia och sen på Bali och Gili-öarna i Indonesien. Awesome!!

I tisdags kl 11 va äntligen denna tenta-perioden över, den har varit väldigt tung och låååång, så jag va rejält lycklig när den kom till enda! Senaste dagarna har bestått mest av återhämtning och soft häng, väldigt skönt!

Och igår va det ju julafton också, om någon kanske lyckats missa det :p Jag tycker faktiskt vi lyckades rätt bra med firandet också! Vi va ett gäng som gjorde vårat bästa för att trolla fram den rätta känslan, dagen bestod av pannkaksfrukost med jultoppning (= skumtomtar som garnering och glögg att dricka)




 pepparkaksbakning (hade ingen ugn men det gick hyfsat att steka också, eller så kan man ju bara äta degen som den är..)

byggande av pepparkakshus (som senare rasade för att luftfuktigheten gör pepparkakan mjuk),





Pulkåkning (japp! Man kan faktiskt åka pulka i Singapore, inom hus såklart, helt klart värt!),



Kalle Anka (såklart!) och julklappslek (jag vann en rese-hängmatta och blossa glögg, mycket bra!).

(något sent kanske men i alla fall)

GOD JUL allesammans! :)

1 kommentar:

  1. Ha det så bra under semestern :)

    På återseende i ett kallt mörkt Linköping!

    SvaraRadera